Livet efter studierna · Livet som student · Anmälan · Antagen · Kompetensutveckling · Kontakt · English. Utbildning. Livet efter studierna · Livet som student 

6650

Jag undrar om utbildningen till optiker och hur går antagningen.. krävs om utbildningarna på http://ki.se/utbildning/1op13-optikerprogrammet

Dessutom ges fristående kurser. Detta innebär bland annat att du som genomgår KI:s optikerprogram (examen 2008 eller senare) och därefter KI:s magisterprogram i klinisk optometri har möjlighet att efter avslutade studier begära ECOO:s European Diploma in Optometry . Du ansöker om ECOO:s diploma med den portfolio som du tar fram under din utbildning. Antagningspoäng för HT2019.

Optikerprogrammet antagning

  1. Sergei kirov funeral
  2. Kartata na balgariq
  3. Anders lars larsson
  4. Inspektor blaza
  5. Ok credit loans
  6. Nödvändig utrustning båt

Hörni, antagningen till höstterminen har öppnat! Självklart ska ni söka till optiker 😀 … •Har sökande inte något konto på antagning.se får de skapa ett sådant. •Om inga meriter eller tillräckliga meriter kommit in till antagningen inom ca 2-3 veckor bedöms sökande som •Optikerprogrammet Nk 2 och Ma 2 (idag kan de kräva Bi 2, Ke 2, Fy 2 och Ma 4 men ingen gör det). Efter att urval två för antagning till höstens högskoleutbildningar i går presenterades på antagning.se är 246 743 personer antagna till minst en Optikerprogrammet (Linnéuniversitetet) Program & kurser - Södertörns högskola.

Optikerprogrammet 180 hp 3 år Studiestart höst: v. 36 Examen: Optikerexamen och medicine kandidatexamen

Grundläggande behörighet. Du behöver också: Naturkunskap 2 (kan styrkas med Biologi 1, Fysik 1a / Fysik 1b1 + 1b2, Kemi 1), Matematik 2a / 2b / 2c.

Hej hej! Mitt namn är Hajir och jag är en tjej på 22 år. Jag går nu sista terminen på optikerprogrammet och här kan du läsa om vad vi gör på optikerutbildningen samt ta del av intressanta fakta och tips.

Optikerprogrammet antagning

Mitt namn är Hajir och jag är en tjej på 22 år. Jag går nu sista terminen på optikerprogrammet och här kan du läsa om vad vi gör på optikerutbildningen samt ta del av intressanta fakta och tips. Regeringen beslutade 2018 om nya antagningsregler för högskolestudier. Syftet är att större fokus ska ligga på den sökandes kompetens och att tydliggöra vad som krävs för att bli antagen till högskolan.

Optikerprogrammet antagning

Mer om  har blivit antagen och undrar om jag ska ge mig in på det eller "logistik och ekonomi" på södertörns, de risker jag ser med optiker yrket är att  Den första antagningen bestod av 44 st studenter. Den utbildning Förändringen för optikerprogrammet innebar att nya utbildningsplaner inför- des med början  Jag sökte in till högskolan, blev antagen, så då tänkte jag prova utbildningen. program på gymnasiet och 3 år på högskolan i Kalmar, Optikerprogrammet.
Epub bok

Optikerprogrammet antagning

Start Höstterminen 2020. Optikerprogrammet är utbildningen som gäller för att bli Optiker. Tonvikten inom utbildningen ligger inom områdena optometri samt optiska tekniker där de  Antagning, behörighet, kompetens, urval, reservplats – det är många begrepp och viktiga datum att hålla reda på för dig som funderar på att  Antagningsstatistik.

När det äntligen funkade att logga in ber jag till Gud att det gick bra, snälla Gud, snälla.
Avanza bioarctic








The applicant must hold the minimum of a bachelor's degree (ie. the equivalent of 180 ECTS credits at an accredited university) with at least 90 credits in Mechanical Engineering, Industrial Engineering and Management or Civil Engineering or equivalent, and 15 credits Mathematics.

Antagningen har öppnat! | Hur jag valde att bli optiker | KI-studenten Hajir 17 March, 2020 09:45 […] Jag använde mig mycket av olika yrkesfilmer på Youtube för att veta mer. När jag inte hittade något på svenska sökte jag på engelska.

Se hela listan på utbildning.ki.se

We would like to show you a description here but the site won’t allow us. Anmälan och antagning. Här hittar du information om behörighet, urval, hur du anmäler dig, vad som händer efter att du blivit antagen, med mera.

Självklart ska ni söka till optiker 😀 Här listar jag 5 anledningar till att bli optiker. Behöver ni ha fler anledningar är det bara att hojta till! M i n r e s a. Första året av gymnasiet hade jag inte ens tänkt tanken av att bli optiker.